به گزارش پارس نیوز، 

با فرا رسیدن فصل سرما، مه دود بر آسمان 79 شهر چین سایه افکنده است و هوای این شهرها  امروز شنبه در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته، آلودگی هوا در 5 شهر بزرگ چین به حدی بود که وضعیت قرمز و هشدار اعلام شد. همچنین در 73 شهر دیگر، وضعیت نارنجی بود که امروز با افزایش آلاینده های جوی به وضعیت قرمز تغییر کرد.

سطح آلاینده ها در شهرهای پکن، تیانجین، هبی، شانزی و هنان--که بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در چین محسوب می شوند—از وضعیت هشدار عبور کرده و خطرناک عنوان شده است.

پایتخت چین نخستین هشدار آلودگی هوا را در 23 نوامبر صادر کرد. همچنین دیگر شهرهای بزرگ این کشور که به واسطه فعالیت کارخانه های فولاد، حجم عظیمی از آلاینده ها را وارد جو کرده اند، تا اواخر ماه نوامبر در وضعیت نارنجی قرار داشتند که با تشدید سرمای هوا به وضعیت قرمز رسیدند.

در نواحی شمال چین ماه های زمستان از اواسط نوامبر تا اواسط مارس است و در این بازه زمانی حجم آلاینده ها  به شدت افزایش می یابد.

امروز شنبه حجم ذرات معلق هوا در پکن به 193 میکروگرم در متر مکعب رسید. طبق استانداردهای مرکز ملی نظارت بر محیط زیست چین، سطح آلاینده های هوا از 35 میکروگرم در هر متر مکعب نباید فراتر رود.

چین اقدامات گسترده ای برای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ این کشور انجام داده که یکی از آنها  اعلام کیفیت ماهانه هوا در شهرهای مختلف است. این طرح با 74 شهر آغاز شد و به 169 شهر رسیده است. به این صورت که هر شهر، با بکارگیری اقدامات خلاقانه ای، سعی در کاهش سطح آلودگی هایی جوی خود دارد.