به گزارش پارس نیوز، 

«آنه ایدالگو»، شهردار پاریس -پایتخت فرانسه- قصد دارد با نزدیک شدن به فصل سرما، تالارها و ساختمان های خالی این شهر را برای اسکان افراد بی‌خانمان آماده کند.

ایدالگو در مصاحبه با روزنامه «دو دمانش» ضمن اعلام این خبر، از نیاز بی‌خانمان‌های شهر پاریس به حدود سه هزار محل اقامت اضطراری خبر داد.

او گفت: ما می توانیم از ساختمان‌های خالی شهر برای اسکان بی‌خانمان‌ها در فصل سرما استفاده کنیم. هدف ما اختصاص مراکز و تالارهای شهر برای اسکان بی‌خانمان‌ها به خصوص با فرا رسیدن زمستان است. هتل «دو ویل» پاریس نمونه‌ای از اجرای این برنامه است و درهای خود را برای پناه بی‌خانمان‌ها گشوده است.

طبق گفته ایدالگو، هتل دو ویل پاریس قرار است از اواخر ماه نوامبر زنان بی خانمان را در اتاق های خود اسکان دهد.

با این حال، هنوز میزان همکاری مراکز با شهرداری پاریس در اجرای این پروژه مشخص نیست.

فدراسیون سازمان های ملی کمک به بی‌خانمان‌ها در اروپا موسوم به فینتسا (Feantsa) در گزارش سال گذشته خود از تشدید بحران بی‌خانمان‌ها در کشورهای مختلف اروپا خبر داد. بر اساس این گزارش، شمار بی‌خانمان‌ها در اتریش بین سال های 2008 تا 2014 حدود 28 درصد بود که کمترین میزان در اروپا بوده است. شمار بی خانمان ها در فرانسه نیز در بازه زمانی سال های 2001 تا 2012 به بیش از 50 درصد افزایش یافت و از سال 2012 تا 2014 به 35 درصد کاهش یافت.

فرانسه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای قاره اروپا است که درصد بالایی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. این رویه موجب افزایش شمار بی‌خانمان‌ها که از مزایای شهروندی محروم هستند، در این کشور شده است.