به گزارش پارس نیوز، 

آنها دریافتند که نرخ ارتکاب جرایم خشن تقریباً همیشه زمانی که درجه حرارت دما در ماه‌های زمستان گرمتر می‌شود، شیوع بیشتری می‌یابد.

در مناطقی نظیر شمال شرق و غرب میانه ایالات متحده که به طور معمول زمستان‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند، تعدیل شدن زمستان و کاهش سرما به ویژه این روند را تشدید می‌کند.

محققان این مطالعه اطلاعات اقلیمی و جرایم را از ۱۶ هزار شهر در مناطق شمال شرقی، جنوب شرقی، جنوب میانه، غرب و غرب میانه ایالات متحده آمریکا که اطلاعات جرایم هم مربوط به سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۶ میلادی بوده با یکدیگر مقایسه کرده‌اند.

رایان هارپ، نویسنده اصلی این مطالعه و کاندیدای دکترای بخش علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه "کلرادو بولدر" در این ارتباط می گوید: رابطه بین آب و هوا، تعاملات انسانی و جرایم که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است، چیزی است که بر سلامت مردم تأثیر می‌گذارد.

وی توضیح این رابطه را بسیار ساده می داند و ادامه می‌دهد: درجه حرارت بالاتر به این معنی است که مردم بیشتر بیرون می‌روند و فرصت بیشتری برای ایجاد جرم فراهم می‌شود.

در شرایط فنی سه اصل برای وقوع جرم نیاز است که عبارتند از: یک خلافکار تحریک شده، یک هدف مناسب و فقدان یک نگهبان مانند یک افسر پلیس. زمانی که آب و هوا مناسب باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که هر سه این اصل در کنار هم قرار بگیرند.

به گزارش روزنامه گاردین، نتایج این مطالعه در عین حال حاکی از آن است که ارتباط بین درجه حرارت بالای هوا و افزایش جرم و جنایت در طول ماه های تابستانی از بین می‌رود. این یافته باعث ایجاد تردید در مورد یک تئوری جایگزین شده که با نام "فرضیه درجه حرارت خشونت‌بار" شناخته می‌شود. این فرضیه بیان می‌کند که گرما موجب ایجاد استرس در افراد و افزایش تمایل آن‌ها به جرم می‌شود.