به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مقاله‌ای به بررسی واکنش انتقادآمیز مردم تونس به سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به این کشور پرداخت.

در این مقاله آمده است فعالان تونسی در اعتراض به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، از یک دادگاه این کشور درخواست کرده‌اند تا مانع سفر محمد بن سلمان به تونس شود.

محمد بن سلمان که چهره اصلی و قدرتمند پادشاهی عربستان سعودی محسوب می شود, سفر خود به کشورهای عربی را روز پنجشنبه آغاز کرد. این سفرها, نخستین سفرهای خارجی محمد بن سلمان پس از به قتل رسیدن خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول است که در تاریخ دوم اکتبر رخ داد. قتل خاشقجی, انتقادات گسترده بین‌المللی را در پی داشت و باعث تیره شدن روابط عربستان سعودی با برخی کشورها شد. شاهزاده محمد قرار است هفته آینده به تونس سفر کند.

بیشتر بخوانید: دوره‌گردی بن سلمان برای احیای آبروی از دست رفته‌اش

گروهی از وکلای تونسی شکایت نامه‌ای را به دادگاه تحویل داده‌اند که موضوع آن, ممنوعیت سفر محمد بن سلمان به این کشور است.

سندیکای روزنامه‌نگاران تونسی نیز در این باره در بیانیه‌ای, سفر برنامه ریزی شده محمد بن سلمان به این کشور را محکوم کرد و شاهزاده محمد را "دشمن واقعی آزادی بیان" خواند. این فعالان تونسی اعلام کرده‌اند در صورتی که محمد بن سلمان به این کشور سفر کند, راهپیمایی اعتراض‌آمیز برگزار خواهند کرد.

مخالفت با این سفر, که در رسانه های اجتماعی تونس هم مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، تلاش های سعودی ها را با هدف عبور از بحران خاشقجی و عادی جلوه دادن اوضاع، با پرسش روبرو می کند. دولت تونس, همگام با سایر کشورهای عربی، در پی قتل روزنامه نگار واشنگتن پست، از مقامات عالی عربستان سعودی حمایت کرده بود.

عربستان سعودی اعلام کرده است ولیعهد 33 ساله این کشور که علنا حاکم این کشور شمرده می شود, از هیچ گونه طرحی مبنی بر قتل خاشقجی آگاه نبوده است. دادستانی عربستان سعودی 11 نفر را در خصوص قتل این روزنامه‌نگار متهم کرده است و در حال تحقیقات دقیق درباره یکی از دستیاران محمد بن سلمان است.