به گزارش پارس نیوز، 

«خالد بن سلمان» سفیر سابق عربستان در آمریکا و برادر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این جمع‌بندی رسیده است که محمد بن سلمان دستور قتل جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار منتقد سعودی) را صادر کرده است، اعلام کرد: اگر آمریکا اطلاعاتی درباره این ادعا دارد آن را ارائه دهد.

واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه نوشت سیا پس از بررسی مستندات، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

این منابع به واشنگتن‌پست گفته‌اند برخلاف روایتی که حکومت عربستان سعودی مطرح کرده، جمع‌بندی سازمان سیا این است که محمد بن سلمان نقش اصلی را در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی داشته است.

منابع مذکور که به شرط عدم افشای نامشان با واشنگتن‌پست مصاحبه کرده‌اند به این روزنامه گفته‌اند کارشناسان سیا در راستای تحقیقات خود درباره این پرونده، اسناد و مدارک مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

از جمله این اسناد، تماس تلفنی «خالد بن سلمان» -برادر کوچک ولیعهد سعودی و سفیر سابق عربستان در آمریکا- با جمال خاشقچی است.