به گزارش پارس نیوز، 

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که روز گذشته طی سفری  ۲ روزه به مالزی سفرکرده بود، امروز با «مهاتیر محمد» نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سران دو کشور پس از این دیدار یک کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند. نخست وزیر پاکستان در این کنفرانس خبری خطاب به مهاتیر محمد گفت که هر دوی ما با شعار «مبارزه با فساد مالی» روی کار آمده ایم.

عمران خان در ادامه گفت که اسلام آباد خواهان استفاده از تجارب مالزی برای تحول و توسعه اقتصادی است و  اسلام آباد مدل مالزی برای تحولات مورد نیاز در اقتصاد و چگونگی  افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی را دنبال می کند.

نخست وزیر پاکستان همچنین از همتای مالزیایی خود را به عنوان میهمان ویژه برای شرکت در مراسم «روز ملی پاکستان» در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۹ دعوت به عمل آورد.

مهاتیر محمد نیز با تائید سخنان عمران خان گفت: مالزی و پاکستان با مشکلاتی مشابه دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه پس از به عهده گرفتن مجدد سمت نخست وزیری،  برای نخستین بار است که یک مقام ارشد پاکستان به مالزی سفر می کند گفت: مالزی و پاکستان از روابط طولانی مدت دو طرفه، از جمله در تجارت، برخوردار بوده اند.

به گزارش شبکه خبری جیو نیوز پاکستان مقام های دو کشور همچنین یادداشت تفاهمی برای لغو نسبی روادید به منظور گسترش رفت و آمدها میان دو کشور امضا کردند.