به گزارش پارس نیوز، 

مومن نیافر مدیرکل داخلی خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار تاکنون 9 میلیون و495 هزارتن گندم با ارزش 125 هزار و 572 میلیارد ریال از گندمکاران استان های سراسر کشور خریداری شده است.

وی از پرداخت 87 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون 109 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت و مابقی طبق وعده مسئولان تا پایان مهرماه به حساب کشاورزان واریز می شود.


بیشتر بخوانید: آینده خودکفایی گندم در معرض خطر است/کشاورزان سرگردانند


به گفته نیافر تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود که 10 تا 20 هزارتن دیگر گندم از کشاورزان خریداری شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد 7 درصدی است.

این مقام مسئول با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم بیان کرد: با گذشت 14 روز از آغاز سال زراعی جدید،نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نشده است که با وجود پیگیری های صورت گرفته انتظار می رود که هر چه سریع تر شورای اقتصاد نرخ های جدید را اعلام کند.

وی در در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا بیان کرد: امسال 330 هزارتن کلزا با ارزش 9 هزار و 83 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شد درحالیکه این رقم سال گذشته تنها 181 هزارتن بود.

مدیر کل خرید داخلی بازرگانی دولتی درپایان از آغاز برداشت سویا طی چند روزآینده خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می شود که مجموع خرید تضمینی دانه های روغنی به 450 هزارتن برسد.

انتهای پیام/