به گزارش پارس نیوز، 

«ماموکا باختادزه» روز دوشنبه در یک نشست خبری،با اشاره به اینکه مجموع بدهی بانکی شهروندان گرجستان نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون لاری ( 562 میلیون دلار) است، افزود: 150 هزار نفر از این افراد قشر نیازمند جامعه گرجستان هستند که بدهی بانکی اغلب آنها کمتر از 2 هزار لاری است .

نخست وزیر گرجستان گفت: بخشیدن بدهی بانکی شهروندان از 15 دسامبر ( برابر 24 آذر ماه ) آغاز می شود و تا 31 دسامبر ( برابر 10 دی ماه ) ادامه خواهد یافت و بدین ترتیب شهروندان گرجستان بدون بدهی بانکی وارد سال جدید میلادی خواهند شد .

باختادزه، با اشاره به اینکه دولت این کشور چند ماه بود راهکارهای بخشیدن بدهی بانکی شهروندان را بررسی می کرد ، اظهار داشت: تحقق این اقدام با کمک بنیاد خیریه ' کارتو ' متعلق به «بیدزینا ایوانیشویلی» میلیاردر گرجستانی و رهبر حزب حاکم ' رویای گرجستان ' امکان پذیر شد .

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای انتخاب پنجمین رئیس جمهوری، 28 نوامبر ( 7 آذرماه ) برگزار می شود .

در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری گرجستان،دو نامزد انتخاباتی، «سالومه زورابیشویلی» نامزد حزب حاکم 'رویای گرجستان ' و «گریگول واشادزه» نامزد اتحادیه نیروهای مخالف دولت رقابت خواهند کرد.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده در دور اول انتخابات آرای این دو رقیب یک درصد با یکدیگر تفاوت داشت و سالومه زورابیشویلی 38,64 درصد و گریگول واشادزه 37,7 درصد آرای اخذ شده را به دست آورده بودند .

با توجه به نزدیکی آرای دو نامزد رقیب ، حزب حاکم گرجستان با استفاده از بخشیدن بدهی بانکی سعی در پیروزی در انتخابات دارد.

«نینو بورجانادزه» رئیس اسبق پارلمان و رهبر حزب مخالف « جنبش دموکراتیک » گرجستان ، پیش از این گفته بود :سرنوشت گرجستان را پول های ایوانیشویلی تعیین می کند.

ایوانیشویلی کیست؟

حزب «رویای گرجستان» به رهبری ایوانیشویلی در سال 2012 میلادی حکومت را در این کشور بدست گرفت. وی در فهرست ثروتمندترین افرادی که مجله فوربس در مارس ۲۰۱۲ منتشر کرد، با ثروتی در حدود ۶٫۴ میلیارد دلار، رتبه ۱۵۳ را به خود اختصاص داد.

ایوانیشویلی با این دارایی، ثروتمندترین فرد گرجستان لقب گرفت. او سومین سیاستمدار ثروتمند جهان است. او سیاستمداری غربگرا و طرفدار عضویت گرجستان در ناتو است.

* قدرت پول یا قدرت وحدت

احزاب مخالف حزب حاکم و دولت فعلی اقدام به تشکیل ائتلاف جدیدی با شعار « قدرت در وحدت » کردند و «گریگول واشادزه» وزیر امور خارجه اسبق و عضو شورای سیاسی حزب « جنبش اتحاد ملی » را بعنوان نامزد واحد معرفی کردند . 

اکنون با ترفند جدید حزب رویای گرجستان باید منتظر ماند و نتایج انتخابات ریاست جمهوری و قدرت پول را در مصاف با وحدت دید.