به گزارش پارس نیوز، 

«مایک پنس» معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (شنبه) در یک سخنرانی در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک در پاپوآ گینه نو بار دیگر به مسئله چین و تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه این کشور اشاره کرد و گفت تا زمانی که پکن در مقابل درخواست‌های واشنگتن سر تعظیم فرود نیاورد، تعرفه‌های وارداتی همچنان ادامه خواهند داشت.

وی اعلام کرد: ما اقدامات قاطعی برای حل اختلافات خود با چین انجام داده‌ایم. ما تعرفه‌هایی را بر روی 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال کرده‌ایم و حتی می توانیم این مقدار را دو برابر کنیم. اما تا زمانی که چین روش هایش را تغییر ندهد، آمریکا هم موضعش را تغییر نخواهد داد. چین سالیان سال است که از آمریکا سوء استفاده کرده است. آن روزها دیگر به پایان رسیده است.

این درحالی است که اظهارات مایک پنس در این نشست با آنچه که دونالد ترامپ روز جمعه بیان کرد، مغایرت داشت. دونالد ترامپ گفته بود پس از آنکه پکن فهرستی از اقداماتی که قرار است برای حل اختلافات با واشنگتن انجام دهد را برایش فرستاد، وی دیگر قصد ندارد تعرفه های وارداتی بیشتری علیه چین اعمال کند.

پنس همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ادعای مالکیت چین بر روی جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی این کشور پرداخت و گفت: آمریکا همچنان تلاش خود را برای محافظت از حقوق دریایی ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ خودش در نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک در پاپوآ گینه نو شرکت نکرد و قرار است در آرژانتین با رئیس جمهور چین ملاقات کند.

در ماه های اخیر تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین تشدید شده است. رئیس جمهور آمریکا تعرفه هایی به ارزش 250 میلیارد دلار بر کالاهای وارداتی چین اعمال کرده است تا نحوه تجارت دو کشور را تغییر دهد؛ زیرا وی بارها مدعی شده است که چین با آمریکا در حوزه تجارت عادلانه رفتار نکرده است. این درحالی است که چین هم با اعمال تعرفه های متقابل، تلافی کرده است.