به گزارش پارس نیوز، 

یک مقام دولت چین امروز (سه‌شنبه) گفت ممکن نیست گفت‌وگوهای تجاری با آمریکا برگزار کرد در حالی که واشنگتن تعرفه‌هایی را اعمال می‌کند که مانند گذاشتن چاقو بر روی گلوی کسی است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، معاون زیر اقتصاد دولت چین یک روز بعد از فعال شدن دور جدید تعرفه‌‌های دولت آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد کالای چینی گفت که پکن آماده مذاکره است اما هر دو طرف باید رفتاری برابر و با احترام داشته باشند.

وی افزود «اکنون که آمریکا این نوع محدودیت‌های تجاری وسیع را تصویب کرده است، آن‌ها چاقویی را بر گلوی کسی گذاشته‌اند. در چنین شرایطی، چطور ممکن است مذاکرت پیشرفت کند؟».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیش از این، از اعمال ده درصد تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد کالای چینی خبر داده بود و روز گذشته این تعرفه‌ها اعمال شده است و مقرر شده تعرفه ده درصدی تا پایان سال جاری به ۲۵ درصد افزایش یابد.

در واکنش این اقدام دولت آمریکا، دولت «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین گفته بود بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه اعمال خواهد کرد.

«شینهوآ» خبرگزاری دولتی چین دیروز (دوشنبه) در مطلبی این اقدام آمریکا را «قلدری تجاری» نامید و ادامه داد، واشنگتن با ارعاب و با استفاده از ابزاری چون تعرفه، سعی دارد دیگر کشورها را تسلیم خواسته خود کند.

با اعمال این دور از تعرفه‌ها، جنگ تجاری آمریکا و چین وارد مرحله جدیدی شده است. وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است و تاکید کرد، چین به قوانین تجارت آزاد جهانی پایبند خواهد بود.