به گزارش پارس نیوز، 

اعضای کمیته فلسطین در پارلمان اردن با صدور بیانه ای به آغاز حملات شدید جنگنده های صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.

یحیی السعود رئیس کمیته فلسطین با قرائت بیانیه یاد شده در پارلمان، خواستار قطع همه روابط با رژیم صهیونیستی شد.

اعضای این کمیته اقدمات صهیونیست ها در نوار غزه را محکوم کردند و خواستار دخالت فوری جامعه جهانی شدند.

این در حالی است که دولت اردن نیز روز گذشته (دوشنبه) در واکنش به جنگ افروزی جدید رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان تل آویو به نوار غزه شد.

جمانه غنیمات وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت امان در این باره گفت: تنها راه برون رفت از بحران غزه، راه حل سیاسی و بازگشت فلسطینی ها و صهیونیست ها به پای میز مذاکره است.

رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه حملات شدیدی را به منطقه غزه آغاز کرد که منجر به بروز تنش و درگیری های گسترده با نیروهای مقاومت فلسطین شد. 

شامگاه یکشنبه، گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و 'نور برکه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند. 

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود ساختمان شبکه ماهواره‌ای 'الاقصی' وابسته به جنبش حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت و برخی منازل شهروندان غزه را بمباران کردند. 

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در نتیجه حملات بی امان صهیونیست ها دست بسته ننشستند و بیش از 300 راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند.

شلیک راکت از نوارغزه به سرزمینهای اشغالی، موجب تشکیل جلسه فوری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر، 'آویگدور لیبرمن' وزیرجنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش تل آویو و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی تل آویو شد. 

در مقابل نیز گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌ های موسوم به «غلاف غزه» را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند. 

مقاومت تأکید کرده است درصورتی‌ که بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه یابد، شهرک‌ های صهیونیست ‌نشین 'اسدود' و 'بئر السبع' را هدف قرار می دهد. 

نوار غزه دوازه سال است که در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و واردات و صادرات کالا به این منطقه با محدودیت‌های شدیدی رو به روست.