به گزارش پارس نیوز، 

در انتخابات اخیر آمریکا، «آنا اسکمانی» که از حزب دموکرات آمریکا و از منطقه ۴۷ فلوریدا نامزد شرکت در انتخابات شده بود توانست بر رقیب جمهوریخواه خود غلبه کند.

این برای اولین بار است که یک ایرانی-آمریکایی به مجلس نمایندگان فلوریدا راه پیدا می کند.

وی در مصاحبه با بی بی سی نیز به ایرانی بودن خود افتخار کرده و گفته است: ایرانی‌تبارها باید به جنبه ایرانی هویتشان افتخار کنند. اصلا به این نتیجه نرسیده ام که باید بخشی از هویت خود را پنهان کنم. ایرانی - آمریکایی بودن بخش بزرگی از هویت من است.

در خصوص انتخابات اخیر کنگره آمریکا خبرنگار مهر در گفتگویی نظر «آنا اسکمانی» را جویا شده است که در ادامه می آید.

اسکمانی در دوره کارشناسی، علوم سیاسی و مطالعات زنان خوانده و در دوره کارشناسی ارشد، مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت دولتی. او دانشجوی دوره دکتری است و در یکی از دانشگاه‌های فلوریدا تدریس می‌کند.

*برخی استدلال می کنند که انتخابات اخیر کنگره امریکا در واقع رفراندومی برای رئیس جمهوری امریکا، «دونالد ترامپ» بود. نظر شما در این خصوص چیست؟

بله، من موافق این دیدگاه هستم. انتخابات گذشته یک رفراندوم برای پرزیدنت ترامپ بود. با این حال، من باید اضافه کنم که نفوذ پرزیدنت ترامپ بر انتخابات هنوز هم وجود دارد. او در حال حاضر هم رأی دهندگان را می ترساند و به تقسیم بندی مردم ادامه می دهد.

*در انتخابات اخیر کنگره، جمهوری خواهان توانستند سنای آمریکا را حفظ کنند و در عوض بعد از 7 سال دموکراتها توانستند مجلس نمایندگان امریکا را به سلطه خود در آورند. دلایل پیروزی دموکراتها در انتخابات مجلس نمایندگان چه بود؟

نمایندگان دموکرات الهام بخش و موضوع محور بودند. ما دیدگاههایی را برای آینده مطرح کردیم؛ دیدگاههایی که تمرکز آن بر زندگی روزمره آمریکایی بود.

*حال دموکراتها توانسته اند اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان امریکا را در اختیار خود بگیرند. آیا این موضوع می تواند بر سیاست خارجی رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ به طور عام و بر سیاست خارجی او در خصوص ایران به طور خاص تأثیر بگذارد؟

مسلماً همینطور است و نتایج انتخابات مجلس نمایندگان امریکا بر سیاست خارجی پرزیدنت ترامپ در خصوص ایران تاثیرگذار خواهد بود.

اما من تصور می کنم که شکاف میان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ادامه خواهد داشت و نتایج انتخابات منجر به تغییر زیادی در دو سال آینده نخواهد شد.