به گزارش پارس نیوز، 

بدران به مناسبت چهاردهمین سالگرد ترور یاسر عرفات افزود: اگر عرفات اکنون زده بود، به اعتقاد من قادر بود با به کارگیری روش مناسب خود به شکاف ها بین گروها ی فلسطینی پایان داده و آنها را بر اساس اصل مشارکت همگانی دور هم جمع کند.

بر اساس گزارش پایگاه فلسطینی شهاب، وی خاطر نشان کرد: اگر عرفات در میان ما بود، عملا اقدام به قطع تمام روابط با اشغالگران تا قطع کاملا ارتباط می کرد.

بدران با تاکید بر ضرورت دستیابی به وحدت ملی و کنار زدن شکاف ها و اختلافات میان گروه های فلسطینی گفت: اگر موافقت  و حمایت عرفات نبود ، امکان تشدید انتفاضه مسجد الاقصی وجود نداشت.

خاطر نشان می‌شود 14 سال پیش عرفات پس از انتقال به بیمارستانی در پاریس در شرایطی مبهم از دنیا رفت. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه عرفات با ماده پولونیوم مسموم شده است، منتشر شد و بنا به درخواست «سهی عرفات» همسر وی تیم پزشکی سوئیس اقدام به نبش قبر عرفات کرده و از آن نمونه برداری کرد تا تحقیقات در این باره را تکمیل کنند. البته تیم فرانسوی در آخرین گزارش خود با رد احتمال مسمومیت «یاسر عرفات» رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که عرفات به مرگ طبیعی از دنیا رفته است.