به گزارش پارس نیوز، 

 به نوشته روزنامه الیوم‌السابع چاپ مصر، یوسف المحمود، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت چهل‌ونهمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: با وجود گذشت نیم قرن از این جنایت وحشتناک اما هنوز شعله‌های این آتش خاموش نشده‌ زیرا اشغالگران همچنان پافشاری دارند با تجاوزات و هتک حرمت‌های هر روزه خود علیه این مسجد و سایر مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس، به این آتش‌سوزی ادامه دهند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست حمایت لازم و همه‌جانبه‌ای از مسجد الاقصی داشته باشند.

المحمود با اشاره به این که قدس که مسجد الاقصی در قلب آن است و خط قرمز محسوب می‌شود، در واقع قلب فلسطین و عالی‌ترین مقدسات اعراب و مسلمانان در جهان محسوب می‌شود، تأکید کرد: این که اشغالگران به اقدامات خود در هتک حرمت این مقدسات ادامه می‌دهند، موجب می‌شود این درگیری و کشمکش به اختلاف و جنگی مذهبی تبدیل شود. پیش از این نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین نسبت به خطرات این اقدامات برای فلسطین، منطقه و کل جهان هشدار داده بودند.

او همچنین عید قربان را به تمامی فلسطینی‌ها از جمله اسرای فلسطینی و خانواده‌های شهدا و زخمی‌ها و نیز مردم کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفت.

جنبش حماس نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی ، تاکید کرد، مقاومت فلسطین قادر به آزاد کردن فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن است.