به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین [حماس] با صدور اطلاعیه ای با امضای شیخ صالح العاروری، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، درباره یورش گسترده صهیونیست ها به صحن مسجد الاقصی اعلام کرد: حمله گسترده شهرک نشینان به مسجد الاقصی با پشتیبانی نظامی و سیاسی اشغالگران و دولت نتانیاهو نخستین انعکاس قانون نژادپرستانه «سرزمین یهودیان» و آغاز برهه جدیدی از تجاوزگری علیه مقدسات اسلامی و تعرض به هموطنان ما در قدس است.

در اطلاعیه حماس آمده است:

"در این برهه حساس، مقاومت و پایداری و ایستادگی زنان و مردان و سالمندان حاضر در مسجد الاقصی را ارج می نهیم و درخواست اعلام عزیمت گسترده ساکنان کرانه باختری و مناطق اشغالی به مسجد الاقصی را برای مقابله با شهرک نشینان تروریست و زورگویی دولت تروریستی اسرائیل را داریم.

ما این روزها در سالگرد مقابله با دروازه های الکترونیکی هستیم و یقین داریم که ملت ما اجازه نخواهند داد به اسلامیّت مسجد الاقصی خدشه ای وارد شود. امت عربی و اسلامی خواستار مقابله جدی و دفاع از نخستین قبله خود و سومین حرم شریف و پشتیبانی از مقاومت هموطنان خود در قدس هستند.

بحران‎سازی رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجد الاقصی مستلزم اقدام جدی و وحدت ملی فلسطینی ها و عمل بر اساس روحیه مشارکت ملی و تمرکز بر تلاش فلسطینی ها برای مقابله با نقشه های اشغالگران است."

همچنین، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در صحفه شخصی خود در توئیتر تعرض گروه بزرگی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و اهانت آنها به مقدسات را در راستای جنگ مذهبی سازمان یافته و هدفمند دانست.

وی نوشت:‌ رژیم افراط گرای اسرائیل و در پشت پرده آن، دولت آمریکا این اقدام را علیه مردم فلسطین به منظور هدف قرار دادن حضور و هویت فلسطینی و اسلامی به راه انداختند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این اقدامات و سیاست های صهیونیستی را به شدت محکوم می کند و در پیامی فوری از تمام جهان می خواهد برای یاری رساندن و کمک به مسجد الاقصی و جلوگیری از خطر یهودی سازی و خطرهای دیگر تحرکی گسترده و سریع انجام دهند، زیرا دیگر هیچ توجیهی برای سکوت وجود ندارد.

جنبش حماس در این پیام، تمام مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین های اشغالی را به بسیج همگانی و مقابله با تمام قدرت با حملات تندروهای نژاد پرست و گروهی از شهرک نشینان صهیونیست و همچنین تلاش برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی فراخواند.