به گزارش پارس نیوز، 

منبع مزبور یادآور شد که امانوئل مکرون و دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه مساله خاشقچی نباید باعث بی ثباتی بیشتر در خاورمیانه شود، در این زمینه به توافق رسیدند که این پرونده ممکن است فرصتی برای یافتن راهکاری سیاسی برای جنگ یمن را فراهم کند. 

عربستان که به دلیل قتل خاشقچی در کنسولگری ریاض در استانبول مورد انتقادهای جهانی قرار گرفته و با خطر تحریم های بالقوه رو به روست، سرکردگی ائتلافی از کشورهای عربی را برعهده دارد که غیرنظامیان را در یمن به کام مرگ می کشاند. 

در همین حال، رهبران فرانسه و آلمان در واکنش به قتل خاشقچی، پیش تر خواستار موضع هماهنگ اروپا برای محدودکردن فروش سلاح به عربستان شدند.

خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست دوم اکتبر (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول جهت دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواج خود، ناپدید شد.

عربستان پس از دو هفته انکار و تکذیب، سرانجام اذعان کرد که این روزنامه نگار در جریان درگیری در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

ریاض همچنین یادآور شد که 18 نفر به دلیل دست داشتن در ماجرای قتل خاشقچی بازداشت شدند و در عربستان محاکمه می شوند.

اما دادستان کل عربستان اعتراف کرد که قتل خاشقچی تعمدی بوده است و حال آنکه ریاض بر دخالت نداشتن خاندان سلطنتی سعودی در این قتل اصرار ورزید.

در ترکیه نیز تحقیقات مجزایی در مورد این پرونده درحال انجام است. آنکارا می گوید یک جوخه مرگ که از سوی عربستان اعزام شد، خاشقچی را ترور کرده است.