به گزارش پارس نیوز، 

ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگو با شبکه رادیویی «ار‌تی‌ال» تاکید کرد نتایجی که عربستان سعودی از تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری این کشور در استانبول، اعلام کرد راضی‌کننده نیست و خواستار بیان حقایق درباره این پرونده از سوی ریاض شد.

او افزود: عربستان برای حفظ وجهه خود باید واقعیت را در این باره بیان کند.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد کشورش برای واکنش به ماجرای قتل خاشقجی در انتظار نتیجه تحقیقات خواهد ماند. او گفت: فرانسه در انتظار نتیجه تحقیقات عربستان سعودی و ترکیه در مورد قتل روزنامه نگار سعودی است تا در این زمینه اظهار نظر کند و در حال حاضر حقیقت مشخص نیست.

لودریان در ادامه گفت:  اینکه علت این جنایت مشخص شود، عاملان آن شناسایی شوند و حقیقت آشکار شود بسیار مهم است. اما امروزه اگرچه مقامات سعودی اعلام کرده اند که این یک قتل است، گزارشی در این زمینه وجود ندارد. حقیقت هنوز مشخص نیست و برای آنکه حقیقت مشخص شود باید تحقیقات ادامه یابد.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: ما بر اساس شناسایی مسئولان این قتل و شفاف‌سازی صورت گرفته تحریم‌های لازم را در نظر خواهیم گرفت و هیچ چیزی را در مورد این تحریم‌ها منع نخواهیم کرد.

لودریان گفت: آمریکا که فروش تسلیحات خود به ریاض را در انتظار شفاف‌سازی متوقف کرد، پیش از روشن شدن واقعیت واکنش نشان داده است. من فکر می‌کنم باید در انتظار پایان تحقیقات باشیم تا عاملان این قتل مشخص شوند.

از دیدگاه وزیر امور خارجه فرانسه انتقاد‌ها از فروش تسلیحات فرانسه به عربستان سعودی اندکی غیرواقع گرایانه است. وی گفت: سهم عربستان سعودی در خرید سلاح از فرانسه حدود ۷ درصد است. بنابراین ما در این زمینه به عربستان سعودی وابستگی نداریم.

لودریان  در ادامه اظهاراتش تصمیم آلمان به توقف فروش سلاح به عربستان در پی ماجرای قتل خاشقجی را تصمیم زودهنگام توصیف کرد.