به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی وزارت امور خارجه چک امروز گفت که نمایند وزارت کشاورزی که در سفارت چک در عربستان مشغول به کار است، به زودی این کشور را ترک خواهد کرد.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان امروز در نخستین واکنش به قتل جمال خاشقچی گفت که قتل وی غیر قابل توجیه و برای تمامی سعودی ها بسیار دردناک است و ما عامل قتل وی را محاکمه خواهیم کرد.
به رغم گذشت بیش از سه هفته از قتل خاشقچی، هنوز از سرنوشت جسد وی خبری در دست نیست ولی برخی منابع خبری اعلام کرده اند که جسد این روزنامه نگار توسط تیم ترور اعزامی آل سعود، برای معدوم سازی به یک همدست ترکیه ای تحویل شده است.
برخی منابع خبری غیر رسمی نیز مدعی شده اند که جسد خاشقچی مثله شده و سر او به دستور یکی از همکاران بن سلمان که از اعضای تیم ترور اعزامی بوده، به عربستان منتقل و بقایای جسد وی به چاه موجود در محوطه ساختمان کنسولگری و یا اقامتگاه سرکنسول انداخته شده است.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، تحقیقات درباره قتل خاشقچی همچنان ادامه دارد و با صدور اجازه بازرسی چاه واقع در محوطه کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول، بازرسی از این دو مکان تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا، خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود که 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با خدیجه چنگیز نامزد ترکیه ای خود به ساختمان کنسولگری عربستان مراجعه کرده بود، پس از ورود به کنسولگری و بدون خروج از آن محل، ناپدید شد.
نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام های عالی ترکیه را در جریان قرار داد ولی مقام های آل سعود به مدت 18 روز منکر اطلاع از خاشقچی شدند.
حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف کرده و مدعی کشته شدن خاشقچی در پی یک مشاجره شد.
همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 نفر از نزدیکان بن سلمان ولیعهد عربستان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود درباره این روزنامه نگار کذب است.
مقام های آل سعود مدعی بازداشت 18 نفر در ارتباط با این موضوع شده اند ولی هنوز ابعادی از این پرونده مبهم مانده و تاکنون از جسد خاشقچی روزنامه نگار به قتل رسیده توسط عوامل آل سعود خبری در دست نیست و آمران و عاملان اصلی این جنایت نیز معرفی نشده اند.