به گزارش پارس نیوز، 

هورست زیهوفر (Horst Seehofer)، وزیر کشور آلمان روز دوشنبه اعلام کرد رییس اطلاعات داخلی آلمان را به دلیل انتقاد از ائتلاف دولت به بازنشستگی اجباری می‌فرستد.

هانس گئورگ ماسن (Hans-Georg Maassen) که پیشتر نیز از او خواسته شده بود از سمت خود کناره گیری کند و در سمت مشاور وزیر انجام وظیفه کند، به طور قطعی از مشاغل دولتی کنار گذاشته شد.

وی در یک سخنرانی به تاریخ ۱۸ اکتبر در ورشو، به همتایان اروپایی خود گفته بود قربانی جناح چپ افراطی ائتلاف صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل، شده است.

وزیر کشور آلمان روز دوشنبه ضمن محکوم کردن حمله آقای ماسن به حزب سوسیال-دموکرات، تشکل متعلق به چپ میانه که با حزب محافظه کار خانم مرکل هم پیمان است، گفت: رییس اطلاعات داخلی آلمان در سخنرانی خود از عبارات غیر قابل قبولی استفاده کرده است.

وی همچنین توصیف آقای ماسن از سیاست مهاجرتی آلمان را که آن را ساده لوحانه خوانده بود، غیر قابل قبول دانست.

آقای ماسن از روز ۷ سپتامبر آماج انتقاد‌ها شده است. وی در این روز وجود «شکار جمعی» خارجی‌ها را تکذیب کرد.

آنگلا مرکل به دنبال تظاهرات علیه مهاجران به دعوت راست افراطی گفته بود که مهاجران به طور جمعی شکار می‌شوند.

رییس اداره اطلاعات داخلی آلمان گفته بود فیلم پخش شده در شبکه‌های اجتماعی در مورد مهاجران جعلی است. بخشی از طبقه سیاسی آلمان معتقد است که آقای ماسن روابط بسیار نزدیکی با حزب‌ای اف دی (آلترناتیو برای آلمان) داشته است.

حزب اس پی دی (حزب سوسیال دموکرات آلمان) خواهان کناره گیری وی شد و تهدید کرد که در غیر اینصورت باعث سقوط دولت خواهد شد؛ و این در حالی بود که وزیر کشور آلمان از رییس اطلاعات داخلی آلمان، حمایت می‌کرد.

سرانجام مقرر شد که آقای ماسن مشاور وزیر شده و از سمت خود کنار گذاشته شود.

وی در سخنرانی خود به تاریخ ۱۸ اکتبر، مرتکب خطاب دیگری شد و مطبوعات و مقام‌های سیاسی کشور را به انتشار اخبار نادرست متهم کرد.