به گزارش پارس نیوز، 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ضمن درخواست برای آتش بس درگیری‌ها در یمن اعلام کرد مذاکرات به رهبری سازمان ملل برای پایان جنگ داخلی باید در ماه بعد آغاز شود.

پمپئو با انتشار بیانیه‌ای گفت، حملات موشکی و پهپادی توسط انصارالله یمن علیه عربستان و امارات عربی متحده باید متوقف شود و در طرف دیگر ائتلاف به رهبری عربستان باید حملات هوایی خود را در مناطق پر جمعیت یمن پایان دهد.

پمپئو در این بیانیه گفت: «زمان پایان درگیری‌ها از جمله حملات موشکی و پهپادی از جانب مناطق تحت کنترل نیرو‌های حوثی علیه عربستان و امارات عربی متحده رسیده است.»

وی افزود: «متعاقبا حملات هوایی ائتلاف نیز باید در مناطق پر جمعیت در یمن پایان یابد.»

آمریکا با سوخت رسانی به جنگنده‌های کشور‌های عربی درگیر در جنگ یمن و فراهم کردن آموزش‌های نظامی برای آن‌ها به ائتلاف کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان کمک کرده است. پمپئو ماه گذشته مدعی شده بود، وی به کنگره آمریکا درباره تلاش عربستان و امارات در جهت کاهش تلفات غیرنظامیان در یمن اطلاع داده است.

در همین حال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی در اندیشکده آمریکایی صلح در واشنگتن ضمن حمایت از تلاش‌های آمریکا برای کمک به کاهش تلفات غیرنظامیان یمنی گفت، تمامی طرف‌ها در این جنگ باید اقدامات معناداری در جهت یک آتش بس و انجام مذاکرات در ۳۰ روز آینده اتخاذ کنند.

ماتیس اعلام کرد: «ما باید به سمت تلاش‌های صلح طلبانه حرکت کنیم. نمی‌توانیم بگویم که این کار را در آینده انجام می‌دهیم. ما باید این موضوع را ظرف ۳۰ روز آینده عملی کنیم.»