به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: خیلی خوشحال خواهم شد اگر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی در برابر من رقابت کند.

ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگار فاکس نیوز که پرسید، "شخصی که آرزو دارید برای انتخابات 2020 میلادی با او رقابت کنید، چه کسی است؟"، گفت: تاکنون من به همه آنها علاقه دارم.

در حالی که کلینتون در مصاحبه روز جمعه ابراز علاقه کرده بود تا رئیس جمهور آمریکا شود ولی دستیاران و نزدیکان کلینتون روز دوشنبه به "هیل" گفتند که او برنامه‌ای برای شرکت مجدد در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

برخی مشاوران کلینتون نیز تاکید کردند که تاکنون هیچ کسی وجود نداشته است تا وی را برای ورود به رقابت های انتخاباتی تشویق کند.

ترامپ پیش از این تمایل و علاقه خود را برای رقابت با جو بایدن معاون سابق باراک اوباما اعلام کرده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن بیشترین بخت را برای انتخاب به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 دارد ولی وی چنین احتمالی را رد کرده است.

بایدن در سال های 1988 و 2008 میلادی نیز کمپین های انتخاباتی را به راه انداخت ولی هر بار به سرعت از رقابت کناره گیری کرده است. سایر نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا عبارتند از الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست، کوری بوکر سناتور ایالت نیوجرسی و کامالا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا.