به گزارش پارس نیوز، 

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا امروز برگزار می‌شد، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌توانست در آرای مردمی پیروز شود.

این نظرسنجی نشان داد 36 درصد رای‌دهندگان در انتخابات فرضی به دونالد ترامپ رای می‌دهند و هیلاری کلینتون موفق به کسب 44 درصد از آرای مردمی می‌شود.

4 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده اند در این انتخابات فرضی به گری جانسون، نامزد حزب لیبرترین، و 2 درصد دیگر اعلام کرده اند به جیل استاین، نامزد حزب سبز آمریکا، رای خواهند داد. همچنین، گزینه‌های دیگری از جمله تصمیم به عدم شرکت در این انتخابات فرضی و یا انتخاب فرد دیگری نیز در این نظرسنجی وجود داشت.

در این میان، پس از نادیده گرفتن نامزدهای دیگر و در نظر گرفتن تنها ترامپ و کلینتون، درصد حمایت از رئیس جمهور کنونی آمریکا به بالای 40 درصد و سطح حمایت از رقیب دموکرات او به بیش از 50 درصد خواهد رسید.

این نظرسنجی به طور اینترنتی و در بازه زمانی میان 14 و 15 سپتامبر در میان 1000 رای‌دهنده ثبت شده انجام شد. نتایج آن در میان رده‌های سنی، جنسیت، منطقه، نژاد و قومیت بررسی شده است. حاشیه خطا برای این نظرسنجی 3.2 درصد اعلام شده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، هیلاری کلینتون توانست با کسب 48.2 درصد در آرای مردمی ترامپ را شکست دهد. با این حال، ترامپ توانست در میان مجمع برگزینندگان، آرای بیشتری کسب کند و به این ترتیب موفق به ورود به کاخ سفید شد.

جان پودستا، رئیس ستاد تبلیغاتی کلینتون در مصاحبه‌ای با تلویزیون هیل درباره نتایج این نظرسنجی گفت: «به نظر من در سال 2016، عده‌ای از آمریکایی‌ها با خود گفتند بیایید شرایط را برهم بزنیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.» وی افزود: «اکنون آن‌ها دیده اند چه رخ می‌دهد و آرزو می‌کنند به گذشته برگردند.»

همچنین، نتایج یک نظرسنجی جدید دیگر نشان می‌دهد 46 درصد از مردم آمریکا از ترامپ حمایت می‌کنند؛ در حالی که سطح نارضایتی از وی در میان مردم این کشور، 54 درصد اعلام شده است.