به گزارش پارس نیوز، 

شماری از عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها» وارد کانادا شدند.

«سی.بی.سی» کانادا گزارش داد که هفت خانواده از عناصر کلاه سفید شامگاه سه‌شنبه گذشته وارد فرودگاه بین‌المللی «تورنتو پرسون» این کشور شدند.

به گزارش سی بی سی، برخی از این عناصر به همراه خانواده‌های خود در جنوب استان «انتاریو» باقی ماندند و برخی دیگر به سایر استانهای این کشور انتقال یافتند.

براساس این گزارش، تعداد این افراد که وارد کانادا شدند 117 نفر است.

بنا بر این گزارش، این عناصر در استانهای «بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نوا اسکوشیا» و انتاریو مستقر خواهند شد.

پایگاه معارض عنب نیز در همین راستا گزارش داد که استقبال خوبی از عناصر کلاه سفید در کانادا انجام نگرفت و فقط یک نفر از عناصر وابسته به این گروه که در این کشور حضور داشت، به استقبال آنان رفت.

به گزارش عنب، پس از تسلط ارتش سوریه بر استان درعا واقع در جنوب این کشور، اردن و رژیم صهیونیستی توافق کردند که 800 نفر از عناصر کلاه سفید که در درعا حضور داشتند، از اراضی اشغالی و اردن عبور کرده تا در انگلیس، آلمان و کانادا مستقر شوند.

روزنامه تلگراف انگلیس در سپتامبر گذشته گزارش داد که دولت این کشور به 29 عنصر کلاه سفید به همراه 70 نفر از اعضای خانواده‌هایشان حق پناهندگی داده، ولی لندن رسما آن را اعلام نکرد.

دولت کانادا هم در 19 اکتبر علام کرد که آماده است کلاه سفیدها و خانواده‌هایشان را در خاک خود مستقر کند.

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

این گروه که خود را به‌عنوان «گروه مردمیِ داوطلب برای امدادرسانی» یا «سازمان دفاع مدنی» سوریه به آسیب‌دیدگان در این کشور معرفى مى‌کند، مدعى است که علت اصلى تشکیل آن به نیاز فورى شهروندان سورى به کمک‌هاى انسانى در سایه تداوم درگیرى‌هاى نظامى در سوریه است.

بودجه این گروه فعال در سوریه به‌صورت سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است که توسط حامیان آن پرداخت مى‌شود. آمریکا رسما اوایل تیر ماه گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ با پرداخت ۶.۶ میلیون دلار به کلاه سفیدها در سوریه موافقت کرده است.