به گزارش پارس نیوز، 

نشریه «پالیتیکو» روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه از بروز تغییرات گسترده در ترکیب کابینه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره خبر داد.

بنا بر این گزارش، احتمال دارد پس از این انتخابات، ۶ عضو کابینه ترامپ از سمت خود کنار روند یا برکنار شوند. «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد یکی از این افراد است که ماه گذشته رسما اعلام کرد در پایان سال جاری میلادی از سمتش کنار می‌رود.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هم که از مدت‌ها قبل زمزمه جدایی‌اش از ترامپ مطرح است، از دیگر افرادی است که به نوشته پالیتیکو، منابع نزدیک به کاخ سفید می‌گویند بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای پنتاگون را ترک می‌کند. ترامپ چندی پیش متیس را «دموکرات» توصیف کرد، اما گفت مشکلی با کار کردن با او ندارد.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا که بارها مورد انتقاد صریح ترامپ قرار گرفته، «رایان زینک» وزیر کشور، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی و «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی دیگر افرادی هستند که گفته می‌شود در آستانه جدایی از دولت آمریکا هستند.

به نوشته پالیتیکو، متحدان ترامپ می‌گویند او برای انتخاب جایگزین‌های این افراد، به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ فکر خواهد کرد و تلاش می‌کند افرادی را به کار بگیرد که شانس او برای پیروزی مجدد در انتخابات را افزایش دهند.

یک سیاستمدار جمهوری‌خواه نزدیک به کاخ سفید در این مورد می‌گوید: «رئیس‌جمهور دنبال کسانی است که عملکرد بهتری داشته باشند. تمام این تصمیمات با دید پیشبرد کارزار انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۰، اتخاذ می‌شوند. ترامپ می‌خواهد با قدرتمندترین تیم ممکن وارد [انتخابات] ۲۰۲۰ شود.»

در آمریکا معمولا روسای‌جمهور در دو سالگی دولت دست به تغییر و تحولاتی می‌زنند، اما دولت ترامپ تا همین جا به هم نحوی غیرمعمول شاهد موارد متعددی از استعفا و برکناری بوده است. وزیر خارجه، رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا)، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و مشاور امنیت ملی از جمله سمت‌هایی‌اند که در دو سالی که از دولت ترامپ می‌گذرد، چند بار دست به دست شده‌اند.