به گزارش پارس نیوز، 

«اسکات موریسون» وزیر خزانه‌داری دولت فعلی استرالیا بامداد امروز (جمعه) درپی رای‌گیری حزب لیبرال به عنوان رهبر جدید این حزب و نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

روز گذشته (پنجشنبه) «منیس هورمان» وزیر مالی، «مایکل کَش» وزیر کار و «میتچ فی‌فیلد» وزیر ارتباطات دولت استرالیا که از حامیان اصلی ترنبول در کابینه بودند، استعفا کرده و باعث از دست رفتن اکثریت و اعتبار وی به عنوان رهبر حزب لیبرال شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» موریسون پس از پیروزی در رقابت سه جانبه با «پتر دوتون» وزیر کشور پیشین استرالیا و «جولی بیشاپ» وزیر خارجه فعلی این کشور در زمانی کمتر از 10 سال، ششمین نخست‌وزیر استرالیا خواهد بود.

برگزیده‌شدن موریسون به رهبری جدید حزب شاید پایان هرج‌ومرج سیاسی در استرالیا نباشد که با تصمیم «مالکولم ترنبال» نخست‌وزیر فعلی این کشور برای استعفا و لزوم برگزاری انتخابات فرعی آغاز شد.

ترنبول که درپی از دست دادن حمایت حداکثری حزب، خواستار جلسه دیدار سران آن شده بود، به خبرنگاران گفت که طی زمانی نه چندان طولانی، از پارلمان استعفا خواهد داد.

وی معتقد است نزولی که دچار آن شده، به خاطر «انتقام‌جویی، تمایلات شخصی و اختلافات جناحی» است که سردسته آن «تونی ابوت» نخست‌وزیر پیشین استرالیا است که توسط خود او کنار زده شده بود.