به گزارش پارس نیوز، 

دنی دانون روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، بولیوی که رئیس این نشست بود را متهم به نقض حقوق بشر کرد که می خواهد تنها دارنده دمکراسی در خاورمیانه را تخریب کند.

وی با متهم کردن محمود عباس به ترویج خشونت علیه رژیم صهیونیستی، افزود: عباس مردم خود را به مسیر نابودی و بدبختی هدایت کرده است. اگر امیداورید که آینده بهتری بین اسرائیل و فلسطین ببینید، به ما در محکوم کردن عباس بپیوندید.

سفیر رژیم صهیونیستی با نمایش دادن کتاب درسی فلسطینی ها که دولت خودگردان آن را منتشر کرده است، اظهار کرد: این کتاب درسی تعدادی از به اصطلاح قهرمانان را همچون دلال مغربی لیست می کند که مسئول عملیات تروریستی در کشتار 38 تن است. این فرهنگ نفرت عباس است، درست در مقابل شما.

دانون مدعی شد: به همین دلیل دانش آموزان فلسطینی یاد می گیرند که بهتر است یک یهودی را بکشند تا به دنبال شغل بروند.

وی رئیس دولت خودگردان فلسطین را مستحق سرزنش دانست و افزود: عباس در 13 سال حکومت خود، هیچ کاری نکرده است اما الهام بخش این فرهنگ غم انگیز نفرت است. او به انگلیسی به تحمل و مدارا و به عربی ترور را می گستراند.

سفیر رژیم صهیونیستی، عباس را مانع صلح نامید و گفت: او مردم غزه را به سوی بنیادگرایی و رنج سوق می دهد و اسرائیل و حماس را به سمت جنگ می برد.

دانون دولت خودگردان فلسطین را به اختصاص 335 میلیون دلار برای آدمکشی متهم کرد و گفت: این پول ها به جیب کسانی می رود که 10 روز پیش دو تبعه اسرائیلی را به قتل رساندند. تقریبا نیمی از هر دلاری که جامعه بین المللی به مردم فلسطین کمک می کنند به جای اختصاص به جاده ها و مدارس، در جیب کسانی می رود که یهودی ها را بکشند.

وی خطاب به اعضای شورای امنیت افزود: هدف عباس روشن است؛ او فتنه انگیزی می کند و ما باید او را تحت تعقیب قرار دهیم. اگر به طور واقعی می خواهید مساله اسرائیل و فلسطین حل شود باید این معادله را تغییر دهید. 

سفیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: منبع فرهنگ نفرت و متون تروریستی را حذف کنید. اگر این منبع حذف شود آنگاه افق های روشن را خواهیم دید.