به گزارش پارس نیوز، 

تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، آمریکا را به نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین درباره روابط دیپلماتیک متهم کرده و از آمریکا به دیوان بین‌المللی لاهه شکایت کرده است.

دیوان بین‌المللی لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت فلسطین در شکایت خود با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، آمریکا را به نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در ارتباط با روابط دیپلماتیک متهم کرده و درخواست می‌کند که دادگاه لاهه اعلام کند که جابجایی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به شهر مقدس اورشلیم (قدس)، تخطی از کنوانسیون وین است.

فلسطین درخواست کرده تا دیوان لاهه دستور دهد که آمریکا هیأت دیپلماتیک خود را از قدس خارج کرده و به تعهدات بین‌المللی ناشی از کنوانسیون وین پایبند باشد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود:«ما فقط می‌خواهیم سرنوشت خودمان را خودمان رقم بزنیم نه چیز بیشتر.»

محمود عباس همچنین گفته بود: «از کشور‌هایی که کشور فلسطین را هنوز به رسمیت نشناخته اند می‌خواهم تا آن را به رسمیت بشناسند.»