به گزارش پارس نیوز، 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که اگرچه همچنان احتمال دستیابی به یک توافق مناسب با انگلیس در مورد اجرای برگزیت وجود دارد، اما آلمان آمادگی مواجه به هر سناریویی را دارد.

مرکل که در پارلمان آلمان با نمایندگان این کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت که رهبران این اتحادیه در جلسه اخیر خود هنوز نتوانسته‌اند در مورد اجرای برگزیت و مسئله ایرلند شمالی با دولت انگلیس به توافقی دست پیدا کنند و وضعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان انگلیسی که در آلمان به سر می‌برند نیز نامشخص است و در این شرایط بن بست در مذاکرات دو طرف همچنان ادامه دارد.

صدراعظم آلمان در عین حال اعلام کرده که این کشور آماده مواجه با هرگونه اقدامی از سوی دولت انگلیس است، حتی اگر لندن بدون هیچ توافق بخواهد اتحادیه اروپا را ترک کند.

پیش از این ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده بود که کشورش برای ترک اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق با ۲۷ کشور دیگر عضو این اتحادیه آماده می شود.

۲۹ مارس یعنی کمتر از پنج ماه دیگر مهلت دوساله انگلیس برای توافق با اتحادیه اروپا در مورد اجرای برگزیت به پایان می رسد، اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند بر سر چگونگی اجرای آن به توافقی دست یابند.