به گزارش پارس نیوز، 

"میشل بارنیه" مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در موضوع برگزیت روز دوشنبه از احتمال رسیدن به توافقی اولیه با انگلیس طی ۶ تا ۸ هفته آینده خبر داد.

به گزارش میرر، بارنیه افزود: «فکر می‌کنم اگر واقع بین باشیم، قادر خواهیم بود تا به توافقی در مورد مرحله نخست این مذاکرات، یعنی پیمان برگزیت، طی ۶ یا ۸ هفته برسیم.»

وی همچنین با اشاره به زمان لازم برای به تصویب رسیدن توافق احتمالی توسط مجلس عوام انگلیس و همچنین توسط پارلمان و شورای اروپایی، اعلام کرد که این توافق باید تا پیش از شروع نوامبر (۱۰ آبان) حاصل شود.

پیش از این، سخنگوی نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در روز دوشنبه از امیدواری ترزا می‌به حمایت پارلمان از طرح پیشنهادی اش برای برگزیت خبر داده بود.

وی در ادامه افزود: «این تنها طرح روی میز است که پیشنهاد شده و می‌تواند مانع از یک برگزیت سخت و تشدید مشکلات درباره مرز ایرلند شود.»

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و لندن درباره برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد. انگلیس می‌خواهد در ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می‌شود تنظیم شود تا پارلمان‌ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می‌شود. چنین خروجی می‌تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.