به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه گفت: ترزا می همچنان امیدوار است که پارلمان از طرح پیشنهادی اش برای برگزیت حمایت کند.

وی در ادامه افزود: این تنها طرح روی میز است که پیشنهاد شده و می تواند مانع از یک برگزیت سخت و تشدید مشکلات درباره مرز ایرلند شود.

این در شرایطی است که پیش از این یک وزیر سابق کابینه انگلیس هشدار داده بود که اگر ترزا می بر پیشنهادات خود درباره برگزیت همچنان پافشاری کند، این مساله موجب اختلافات فاجعه انگیز بین نمایندگان و اعضای حزب محافظه کار خواهد شد. به اعتقاد این وزیر سابق دولت انگلیس، بیش از 80 نماینده حزب محافظه کار برای دادن رای منفی به طرح پیشنهادی ترزا می آماده هستند.

سخنگوی ترزا می تصریح کرد: نخست وزیر برای دستیابی به یک توافق سخت تلاش می کند و امیدوار است که همه نمایندگان پارلمان از این طرح حمایت کنند. وزرای کابینه انگلیس قرار است روز پنجشنبه درباره آمادگی برای برگزیت بدون توافق مذاکره کنند.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و لندن درباره برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد. انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.