به گزارش پارس نیوز، 

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد و مسئول امور عراق و ایران در وزارت خارجه آمریکا، بار دیگر بر مخالفت با تحریم‌های تحمیلی علیه ایران تاکید کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون امروز، با تاکید بر اهمیت حمایت از دولت آینده، گفت: عراق برای برقراری بهترین روابط با کشور‌های مختلف جهان، تلاش می‌کند.

دفتر مالکی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «رئیس ائتلاف دولت قانون امروز میزبان اندرو پیک، مسئول امور عراق و ایران در وزارت خارجه آمریکا با حضور داگلاس سیلیمن، سفیر آمریکا در عراق بود.»

بر اساس این بیانیه، «در این دیدار، آینده روابط بین دو کشور و راه‌های تقویت آن بررسی شد. همچنین دو طرف دیدگاه‌های خود را درباره جدیدترین تحولات منطقه و گفتگو‌ها برای تشکیل دولت آینده عراق، مطرح کردند.»

طبق این بیانیه، مالکی با تاکید بر «اهمیت حمایت از دولت آینده و موفقیت آن در تحقق خواسته‌های ملت عراق» افزود: «ثبات و امنیت سرتاسر منطقه، از ثبات عراق آغاز می‌شود.»

وی افزود «عراق برای برقراری بهترین روابط با کشور‌های مختلف جهان تلاش و سیاست مبتنی بر محوربندی را رد می‌کند. منافع عراق در این است که عرصه‌ای برای نزدیک کردن دیدگاه‌های مختلف باشد.» مالکی بار دیگر بر «مخالفت با اصل تحریم ایران یا هر کشور دیگری تاکید کرد، زیرا این کار در وهله نخست، به زیان ملت‌ها با اقشار مختلف اجتماعی آن‌ها خواهد بود.»

السومریه نیوز در پایان نوشت مالکی هشتم آگوست امسال نیز ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آن را «نقض آشکار» قوانین بین المللی دانست.