به گزارش پارس نیوز، 
رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تأکید کردهدف از دخالت های خارجی در این کشور، جنگ افروزی داخلی است. نوری المالکی، معاون رئیس جمهور و رئیس ائتلاف دولت قانون، با انتشار بیانیه ای از شرکای سیاسی خود خواست برای ناکام گذاشتن نقشه‌ها و توطئه‌های خارجی که عراق را هدف قرار داده است با یکدیگر متحد شوند.

 

المالکی با اشاره اینکه هدف از مداخلات خارجی به وجود آوردن جنگ داخلی است، گفت: «در شرایط بغرنجی که کشور با آن روبروست و در سایه صف بندی‌ها، مداخلات منطقه ای وخارجی که وحدت عراق و مردمش را هدف قرار داده است باید برادران و شرکای سیاسی در فرایند سیاسی برای ناکام گذاشتن این طرح ها و توطئه ها با یکدیگر متحد باشند». او افزود: مداخلات خارجی به منظور ایجاد شکاف در ساختار جامعه عراق، ایجاد جنگ و درگیری داخلی است که هیچ طرفی از آن در امان نخواهد بود و چیزی غیر از ناامیدی، آسیب، ویرانی کشور و تهدید امنیت و حاکمیت آن به همراه نخواهد داشت از همین رو ما نسبت به خطر کسانی‌که به دنبال سوق دادن کشور به سمت این درگیری‌ها هستند، هشدار می‌دهیم.

 

المالکی تصریح کرد: من به همه برادران در چارچوب اصول و منافع ملی می‌گویم که به صدای فتنه نیروهای خارجی گوش ندهید و صراحتا اعلام می‌کنم ما به سمتی که برخی کشورهای منطقه‌ و ابرقدرت‌ها می‌خواهند حرکت نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که سلاح ها به سمت ملت یکپارچه عراق نشانه گرفته شود .

 

وی افزود: از ملت عراق می خواهم برای ساختن کشور و بازسازی آنچه تروریسم ویرانش کرده است به جلسات گفتگوی صادقانه عراقی تن دهند و با یکدیگر همدلی سیاسی داشته باشد؛ زیرا این همدلی کلید ثبات، امنیت اجتماعی، اقتصادی و آغاز بازسازی و خدمات‌رسانی در کشور خواهد بود که مردم از آن خرسند وخوشحال می شوند.