به گزارش پارس نیوز، 

 خانواده جمال خاشقجی در اولین بیانیه خود خواستار تشکیل کمیته مستقل و بی‌طرف بین‌المللی برای تحقیق درباره ابهامات مربوط به ناپدید شدن وی شد.

خانواده خاشقجی در این بیانیه که فرزند جمال در صفحه خود در توئیتر و روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد، آورده است ما فرزندان جمال خاشقجی با نگرانی شدید خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت وی را دنبال می‌کنیم، چرا که تماس‌هایمان با وی از دو هفته پیش پس از ورود به ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول و ناپدید شدن وی، قطع شد.

در این بیانیه که با عنوان اولین بیانیه خانواده جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی منتشر شده است، آمده است خانواده خاشقجی در حال حاضر برای پشت سر گذاشتن شوک ناشی از حوادث و دور هم جمع کردن تمام فرزندانش فعالیت می‌کند، ما بر اساس مسئولیت اخلاقی و قانونی خود خواهان تشکیل فوری کمیته مستقل و بی‌طرف دارای ماهیت بین المللی با هدف جست‌وجوی حقایق درباره ابهامات مربوط به ناپدید شدن وی و اخبار ضدو نقیض مبنی بر کشته شدن وی هستیم.

در پایان این بیانیه آمده است خانواده خاشقجی از تمام طرف‌ها می‌خواهد در این شرایط دشوار به شرایط این خانواده احترام گذاشته و آن را درک کرده و از سیاسی کردن این مسئله و خدشه وارد کردن به آبرو و اعتبار خوب وی دوری کنند.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.

مقام‌های ریاض هرگونه دست داشتن در قتل خاشقجی را رد کرده‌اند. مقام های اطلاعاتی ترکیه اعلام کرده اند که فایل های صوتی و تصویری از بازداشت، شکنجه و قتل خاشقجی توسط مامورات سعودی در کنسولگری استانبول در اختیار دارند.