به گزارش پارس نیوز، 

عمر چلیک سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه امروز شنبه در جریان گفتگو با خبرنگاران در دفتر این حزب در استان آدانا در مورد ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی گفت: این یک موضوع بسیار جدی است.

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ادامه داد: ادعاهای بسیار بدی درباره قتل یک روزنامه نگار معتبر وجود دارد. برخی افراد مظنون هستند و به شکل جدی مورد تحقیق قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدامی است که نباید به هیچ وجه به فراموشی سپرده شده و روی آن سرپوش گذاشته شود. اگر افرادی در این ماجرا دخیل بوده باشند بدون شک تاوان این کار را به شدیدترین شکل ممکن خواهند پرداخت.

عمر چلیک در ادامه افزود: دیده می شود که این شخص (خاشقجی) وارد مکان مشخصی شده و از آن خارج نشده است. لذا این موضوع باید روشن شود. با اجتناب از هر گونه اقدامات تحریک کننده و با حساسیت بسیار بالایی تلاش برای روشن شدن ابعاد این حادثه ادامه دارد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا ۱۱ روز پیش (۲ اکتبر سال جاری میلادی) به همراه نامزد ترکیه ‌ای خود «خدیجه چنگیز» برای انجام کارهای ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و پس از آن ناپدید شد.