به گزارش پارس نیوز، 

حکیم روز شنبه در کنفرانس بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان در بغداد اعلام کرد که روز اول ماه صفر روز ورود اسرای اهل بیت پیامبر اکرم (ص) به شام سالروز یکی از بدترین نمونه های خشونت علیه زنان، کودکان و بیماران است و به همین دلیل مرحوم سید عبدالعزیز حکیم خواست تا این روز بعنوان روز مقابله با خشونت علیه زنان نام گذاری شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که ازدواج اجباری زنان با عموزاده ها و جلوگیری از ازدواج به خواسته خودشان نوع دیگری از خشونتی است که جامعه علیه زنان اعمال می کند.

وی افزود که دعوت برای مقابله با خشونت علیه زنان یکی از اهداف شرافتمندانه انسانی است و به همین دلیل از همه نهادهای حقوق بشری و مدنی و شخصیت ها و چهره هایی که در این زمینه فعالیت می کنند تقدیر کرده و با آنها اعلام همبستگی می کنیم.

حکیم افزود: توجه به زنان و توانمند کردن آنها در مسیر مقابله با خشونت نیازمند تلاش زیادی از سوی همه گروه های مهم و تأثیرگذار است و نهادهای مذهبی بخشی از مسئولیت آن را برعهده دارند و بخش دیگری از مسئولیت آن برعهده نهادهای مدنی و اجتماعی است در حالی که دولت مسئولیت بخش اساسی این تلاش ها را برعهده دارد و باید اقدام به تشکیل وزارتی کند که به امور زنان و خانواده و کودکان رسیدگی نماید. 

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که عراق باید از تنش های منطقه ای و بین المللی به دور باشد و عراق به اندازه کافی با مشکلات و بحران های متعدد و شکست سیاسی و خدمتگزاری دست و پنجه نرم می کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که مسئولیتی بزرگ در برابر ما وجود دارد تا پیامدهای ناشی از جنگی طولانی که با تروریسم داشته ایم را از بین ببریم و افزود که ثبات در منطقه بدون ثبات در عراق محقق نمی شود و امنیت کشورهای منطقه ارتباط محکمی با ثبات عراق و موفقیت این کشور در تجربه دموکراتیک خود دارد و جغرافیای سیاسی و شواهد تاریخی این حقیقت را تأیید می کنند.

وی افزود: به همین دلیل به روشنی می گوییم که نمی توان بدون فراهم شدن اراده واقعی برای ایجاد ثبات در عراق و دور کردن آن از جنگ های نیابتی با تروریسم جهانی مقابله کرد. به همین دلیل از کشورهای برادر و دوست می خواهیم که این واقعیت را بخشی از اولویت های خود دانسته و در روند بازسازی و ساخت عراق نقش داشته باشند.

این کنفرانس با حضور 'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق، 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق، 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران، اعضایی از نمایندگی های سازمان ملل در عراق و سفرا و دیپلمات های مقیم بغداد برپا شد.