به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، به نهادهای مالی در مورد «تهدیدهایی» که ممکن است از سوی ایران شامل ساز و کارهای مالی شود، هشدار داده‌است. این وزارتخانه می‌گوید تهران ممکن است روش‌هایی را برای کاستن از فشار تحریم‌ها به کار گیرد.
 
در همین رابطه وزارت خزانه داری آمریکا توصیه نامه ای را منتشر کرده است.  توصیه‌نامه «اداره نظارت بر جرایم مالی» وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز تقریبا یک ماه پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی و مالی، صادر شده‌است.
 
این توصیه‌نامه ۱۹ صفحه‌ای به روش‌هایی اشاره دارد که از منظر ایالات متحده، تهران با استفاده از آن‌ها قصد دور زدن و سوء‌استفاده از سیستم مالی جهانی، برای حمایت از گروه‌های تروریستی، توسعه برنامه موشکی، نقض حقوق بشر»و یا حمایت از دولت سوریه را دارد.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار توصیه‌نامه اخیر، قصد دارد راه‌هایی که تهران برای نقل و انتقالات و دیگر فعالیت‌های مالی از آن‌ها بهره می‌برد را نشان دهد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته شده بانک‌ها باید هرگونه نقل و انتقال مالی مشکوک را به اطلاع این وزارت‌خانه برسانند.
 
بنا به گفته سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی، «این توصیه‌نامه جزئیات دقیقی از اقدامات گمراه‌کننده ایران، از جمله شرکت‌های صوری، مدارک جعلی، صرافی‌ها، مقام‌های دولتی و بازرگانانی که ظاهر مشروعی دارند، برای دسترسی به پول، جهت ادامه فعالیت‌های مخرب خود، را در بر می‌گیرد».
 
وزیر خارجه آمریکا یک روز پیش انتشار توصیه‌نامه وزارت خزانه‌داری دولتش، دو بار به موضوع ایران پرداخت؛ یک بار در بیانیه‌ای تاکید کرد ایران «مهم‌ترین دولت حامی تروریسم» است، و بار دیگر در جریان یک سخنرانی، تاکید کرد دولت ترامپ دست به «کارزاری تاریخی و بین‌المللی» برای وارد آوردن فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی زده‌است.