به گزارش پارس نیوز، 

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر گفت واشنگتن برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند و معتقد است که گفت‌وگو با تهران در صورتی ارزش دارد که ایران به تغییر رفتار متعهد باشد.

وی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه از شبکه «مترو» اندونزی پخش شد، در پاسخ به سوالی درباره اعلام آمادگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای گفت‌وگو با همتای ایرانی‌اش، با متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، گفت: «این چیزی است که آمریکا تلاش می‌کند ایران را به توقفش وادار کند. این تغییر رفتاری است که ما از رژیم ایران می‌خواهیم.»

پامپئو ادامه داد: «اینکه می‌شد توافقی باشد یا اینکه آیا انجام گفت‌وگو مناسبت است یا نه، در هر حال رئیس‌جمهور همواره گفته برای گفت‌وگو آماده است. اما برای این که این مباحث ارزش داشته باشند، مهم است که [ابتدا] ایران باید به تغییر مسیرش متعهد شود.»

ترامپ که آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرده، تحریم‌های رفع‌شده را بازگردانده و حتی تلویحا ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده، هفته گذشته گفت حاضر است «بدون قید و شرط» با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار کند. با این حال، ساعتی پس از اظهارات ترامپ، پامپئو در مصاحبه‌ای فهرستی از پیش‌شرط‌ها برای برگزاری چنین دیداری مطرح کرد.