به گزارش پارس نیوز، 

مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا بار دیگر از متحدان این کشور و شرکت‌های بین‌المللی خواست از تجارت با ایران خودداری کنند.

دولت آمریکا روز سه‌شنبه از دولت‌ها و شرکت‌های بین‌المللی خواست با ایران تجارت نکنند.

«سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که در نشستی به میزبانی لابی ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» صحبت می‌کرد، گفت: «شما باید شبکه مالی خود را تحکیم و شرکت‌های خود را ملزم کنید که هوشیاری بیشتری به خرج دهند تا در دام شبکه‌های فریب‌آمیز ایران نیافتند. باید ریسک تجارت با شرکت‌ها و افراد اهل آنجا را برای آن‌ها کاملا روشن کنید.»

وی افزود: «شرکت‌هایی که با ایران تجارت کنند، در معرض ریسک‌های بزرگی قرار می‌گیرند. با اعمال دوباره تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای از سوی ما، این ریسک‌ها بیشتر هم می‌شوند.»

مندلکر در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفت: «به بخش خصوصی توصیه می‌کنم گام‌های بیشتری بردارند تا مطمئن شوند که ایران و نیرو‌های نیابتی این کشور از شرکت‌های شما برای پیشبرد فعالیت‌های مخرب خود استفاده نکنند. شما باید تلاش بیشتری کنید تا اطمینان یابید که برنامه‌های تطیبیقی (با تحریم‌ها) شما سفت و سخت است.»

وی افزود: «رژیم ایران شرکت‌های شما را فریب خواهد داد، یکپارچگی سامانه‌های مالی شما را تضعیف می‌کند، موسسات شما را در معرض خطر تحریم‌های قدرتمند قرار می‌دهد. همه این کار‌ها را برای تأمین مالی تروریسم، نقض حقوق بشر و گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته این کشور را از توافق هسته‌ای خارج و اعلام کرد که تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام بار دیگر بازخواهند گشت. واشنگتن سه تا شش ماه به شرکت‌های خارجی فرصت داده تا بازار ایران را ترک کنند. آمریکا می‌گوید شرکت‌های همکار با ایران، بازار ایالات متحده را از دست خواهند داد یا با جریمه‌های هنگفت روبرو می‌شوند.

از زمان بیانیه ترامپ، شماری از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران اعلام کرده‌اند که در حال کاهش فعالیت خود در ایران هستند و به زودی ایران را ترک می‌کنند.