به گزارش پارس نیوز، 

با گذشت بیش از یک هفته از انتخاب عادل عبدالمهدی برای تشکیل کابینه عراق، احزاب کردستان عراق هنوز بر سر مشارکت یا عدم مشارکت در دولت وی نظر واحدی ندارند.

روزنامه العربی الجدید به نقل از یک مسئول کردستان عراق، نوشته است که حزب دموکرات کردستان شروطی را بر این منظور وضع کرده اما حزب اتحاد میهنی تأکید کرده است که از دولت عبدالمهدی حمایت کرده و در آن مشارکت می‌کند.

این منبع در ادامه گفت: «حزب دموکرات مردد است و بیم آن دارد که عبدالمهدی نیز همانند مالکی و عبادی گامی برای حل بحران منطقه کردستان بر ندارد.»

او از شروط حزب دموکرات برای حضور در دولت عبدالمهدی خبر داد و گفت که این حزب خواستار وزارتخانه‌های مهمی همچون وزارت خارجه یا دارایی شده است.

این مقام کردستان عراق در ادامه تأکید کرد که البته عبدالمهدی با این شروط موافقت نکرده است، به خصوص اینکه وی تلاش دارد کابینه تکنوکرات تشکیل دهد.

به گفته‌ی وی عدم قبول شروط حزب دموکرات از سوی عبدالمهدی، این حزب را در شرایط نا معلومی قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای اخیز عدم مشارکت خود در دولت را به طور رسمی اعلام کند.

در همین حال، «دیار برواری» از نمایندگان حزب دموکرات عراق در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی، گفت: بیشتر احزاب سیاسی پیروز در انتخابات پارلمانی خواهان مشارکت در دولت عبدالمهدی و برنامه‌هایش هستند.

او اما گفت که حزب دموکرات در حال بررسی حضور یا عدم حضورش در دولت عراق است و هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

در مقابل اما «غیاث السورچی» از رهبران حزب اتحاد میهنی کردستان، به العربی الجدید گفته است که این حزب در حال ارسال اسامی کاندیداهای خود به عبدالمهدی جهت حضور در کابینه است و هیچ شروطی نیز برای مشارکت در کابینه ندارد.