به گزارش پارس نیوز، 
روزنامه گاردین در این رابطه نوشت: مسؤولان دولت ترکیه به ویدئوهایی دست یافته‌اند که نشان می‌دهند صندوق‌هایی از داخل ساختمان کنسولگری به داخل خودرویی با شیشه‌های دودی منتقل شده و این عملیات در ساعاتی پس از ناپدید شدن خاشقجی رخ داده است.

پس از اتهامات ترکیه مبنی بر اینکه خاشقجی به دست دولت عربستان کشته و جسدش پس از آن نابود شده است، مسؤولان آنکارا روز یکشنبه اعلام کردند که براساس تحقیقات پلیس و سازمان اطلاعات این کشور و نیز بررسی فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته و گفت‌وگو با برخی افراد مطلع در داخل کنسولگری به این نتیجه رسیده‌اند که خاشقجی در جنایتی که ریاض ترتیب داده به قتل رسیده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز روز یکشنبه هشدار داد و گفت، از ناپدید شدن خاشقجی ناراحت است و منتظر نتایج تحقیقات در این زمینه می‌ماند. لحن اردوغان اینگونه به نظر می‌رسید که او تصمیم دارد بحران دیپلماتیکی که احتمالا با اتهام‌زنی مستقیم به ریاض شکل خواهد گرفت را به تاخیر بیندازد.

قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی

یاسین اوکتای یکی از مشاوران اردوغان به شبکه سی ان ان ترکیه گفته بود: اطلاعات خوبی وجود دارند و این پرونده حل نشده باقی نخواهد ماند. اگر مسؤولان عربستانی گمان می‌کنند که ترکیه همانند دهه ۹۰ است، در اشتباه هستند.

مسؤولان دستگاه امنیتی ترکیه به اطلاعاتی دست یافته‌اند که طبق آن احتمال می‌رود این روزنامه‌نگار و نویسنده مخالف عربستانی که به شدت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و برنامه‌های اصلاحاتی او در این کشور انتقاد می‌کرد به قتل رسیده است.

محققان هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ محل جسد خاشقجی ارائه نکرده‌اند و برخی یگان‌های پلیس هنوز بر این باورند که دلایل کافی برای کشته شدن این روزنامه‌نگار مخالف عربستانی وجود ندارد اما همه آنها اتفاق نظر دارند که دست کم او ناپدید شده است و احتمالا این مساله پیامدهای گسترده‌ای در ترکیه و خارج آن خواهد داشت.

در حالی که اتهاماتی علیه ریاض مطرح بود، ۱۵ مقام امنیتی از این کشور وارد استانبول شدند و ترکیه این افراد را مقصر ناپدید شدن و قتل خاشقجی دانسته است.

 
مسؤولان ریاض نیز خود به اعزام تیم امنیتی به ترکیه اعتراف کردند اما مدعی شدند که این تیم ارتباطی با ربوده شدن خاشقجی ندارد.

مسؤولان عربستانی به شدت دست داشتن در ناپدید شدن خاشقجی را تکذیب کرده و کنسولگری این کشور در استانبول با انتشار بیانیه‌ای به شدت این مساله را محکوم و اعلام کرد: اینها ادعاهایی بی‌اساس هستند.

اما بازپرسان ترکیه با بررسی فیلم‌های به دست آمده از دوربین‌های امنیتی کنسولگری در پنج روز گذشته که شامل ورودی‌ها و خروجی‌های کنسولگری می‌شود، متوجه شدند گروهی تعدادی صندوق را از داخل ساختمان به خودرویی با شیشه‌های دودی منتقل کردند.

دوستان خاشقجی که به تازگی برای روزنامه واشنگتن پست مقاله می‌نوشت، گفتند: او به دنبال کسب تضمین‌هایی برای حفظ جانش از سوی مسؤولان عربستانی بود و اجبارا برای امضای اسناد مربوط به ازدواجش با نامزد ترکیه‌ای‌اش وارد ساختمان شد.