به گزارش پارس نیوز، 

جان کری، وزیر امور خارجه دولت پیشین آمریکا در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» ضمن انتقاد از موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران (برجام) گفت وی هنوز زندگی سیاسی خود را حفظ کرده و نهایت تلاش خود را می کند تا برجام را زنده نگه دارد.

او گفت: من خودم را پایان یافته نمی بینم و از امور دولتی کنار نمی کشم. اما اکنون تمامی تمرکزم بر جمع آوری رای است.

کاندید ریاست جمهوری دموکرات ها در سال 2004 در انتقاد از روند دموکراسی در آمریکا ادامه داد: هنگامی که ما درگیر مسئله ای می شویم، زمانی که سیاستمداران را مسئول و مشغول می کنیم، می توانیم تغییرات را ایجاد کنیم. در حال حاضر، ما باید دموکراسی را به کشور خود بازگردانیم و از تقسیمات ناعادلانه در کشور رها شویم.

او پیش از این در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود دموکراسی آمریکا به سه دلیل با خطر مواجه شده است، وارد شدن پول به سیاست، دستکاری‌های انتخاباتی و وفاداران گمراه سیاستمداران کنونی.

در این مصاحبه، وزیر امور خارجه دولت پیشین آمریکا از برخی دستاوردهای سیاست خارجی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از جمله  برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] دفاع کرد و گفت توافق هسته ای برپایه اعتماد کورکورانه حاصل نشده است.

جان کری در واکنش به انتقادات و حملات دونالد ترامپ به وی در خصوص دیدارش با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، پاسخ دادن به ترامپ را «اتلاف وقت» دانست ولی گفت که نمی تواند پاسخ او را ندهد.

پیشتر، وزیر امور خارجه دولت پیشین آمریکا، در یک مصاحبه رادیویی ادعا کرد از زمان پایان دوران وزارتش در ژانویه ۲۰۱۷ تا کنون سه یا چهار بار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرده است.