به گزارش پارس نیوز، 

شماری از مقامات اماراتی در کشور‌های سوئیس، انگلیس و سوئد به اتهام نقش داشتن در نقض حقوق بشر تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

در سوئیس، انگلیس و سوئد پیگیری‌های قضایی برای محاکمه مسئولان اماراتی به سبب نقض گسترده حقوق بشر و از جمله بازداشت غیرقانونی و شکنجه آغاز شده است.

محور این اقدامات حقوقی علیه هزاع بن زاید آل نهیان، نایب رئیس شورای اجرایی امارت ابوظبی است و ناجی حمدان علی، شهروند لبنانی آمریکایی به سبب شکنجه شدنش در مدت بازداشت در امارات آن را پیگیری می‌کند.

هزاع تهدید شده است که به علت نقش مستقیم در شکنجه حمدان و مشارکت در چندین مورد نقض حقوق بشر به محض ورود به سوئیس بازداشت خواهد شد. این شکایت در انگلیس و سوئد نیز پیگیری می‌شود.

افزون بر هزاع، ده تن از مقامات ارشد اماراتی نیز تحت تعقیب قضایی هستند و در صورت ورود به این سه کشور احتمالاً بازداشت خواهند شد.

دعاوی قضایی علیه مسئولان اماراتی به سبب دست داشتن آن‌ها در نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن، لیبی و همچنین تحریم قطر است.

حمدان سه ماه در زندانی در ابوظبی در حبس بسر برده و در این مدت تحت شکنجه قرار داشته است. او مدارکی را علیه امارات جمع آوری کرده و از جمله مدارکی در اختیار دارد که ثابت می‌کند هزاع بن زاید، رئیس همه نهاد‌های امنیتی است و شخصاً در شکنجه زندانیان نقش دارد.

حمدان می‌گوید در حضور هزاع شکنجه شده است و شکنجه‌ها شامل کتک و حبس در سردخانه و شکنجه با صندلی الکتریکی و همچنین تهدید خانواده بوده است.