به گزارش پارس نیوز، 

بیش از ۱۴۰ نفر از هنرمندان معروف جهانی با انتشار بیانیه‌ای خواستار تحریم یک رویداد فرهنگی بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده‌اند.

به گزارش الوقت به نقل از آناتولی، روزنامه انگلیسی گاردین نامه‌ای را با امضای ده‌ها تن از هنرمندان، نویسندگان و کارگردان معروف سینما منتشر کرده که در آن خواستار تحریم همه جانبه یک رویداد هنری جهانی شده که قرار است در سال ۲۰۱۹ به میزبانی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

امضاکنندگان این نامه نقض حقوق بشر و ادامه اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی را دلیل درخواست برای بایکوت جهانی مسابقات موسیقی یورویژن در رژیم صهیونیستی عنوان کرده و از همکاران خود خواسته‌اند تا هرگونه همکاری خود را با این رویداد بدلیل میزبانی رژیم صهیونیستی قطع کنند.

نکته قابل توجه در این ارتباط، امضای حداقل ۶ نفر از هنرمندان جامعه یهودی انگلیس در پای این نامه می‌باشد که در کنار دیگر هنرمندان از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

مسئله تحریم رژیم صهیونیستی نخستین بار نیست که از سوی گروه‌های غیردولتی مطرح می‌شود و پیش از این نیز این موضوع در قالب جنبشی جهانی تحت عنوان «کمپین بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» از سال ۲۰۰۵ تا کنون دنبال می‌شود.

ادامه اشغال‌گری و نقض حقوق انسانی و اولیه فلسطینیان مهمترین اهداف جنبش‌ها و پویش‌های تحریم رژیم صهیونیستی است که تلاش دارد تا توجه افکارعمومی جهانی را نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی متمرکز سازد.

از ماه مارس، یعنی از حدود شش ماه پیش تا کنون و همزمان با آغاز اعتراضات بازگشت به سرزمین در مناطق فلسطینی بویژه نوار غزه، حداقل ۱۸۱ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده است که اغلب آن‌ها در حین سرکوب مسلحانه تظاهرات از سوی نظامیان صهیونیستی جان خود را از دست داده‎‌اند.