به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت روسیه حتی پیش از سرنگونی هواپیمای شناسایی خود به اسرائیل هشدار داده بود که حملات هوایی به سوریه در راستای منافع روسیه در منطقه نیست.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به «هاآرتص» گفته‌اند روسیه اخیراً به اسرائیل پیام داده بود که حمله به اهداف سوری برخلاف هدف روسیه برای تقویت دولت بشار اسد است. به گفته روس‌ها، حملات هوایی اسرائیل، دولت سوریه را تضعیف و تلاشها برای پایان درگیری‌ها در این کشور را بی‌اثر می‌کند.

پس از سرنگونی هواپیمای شناسایی روسیه، رژیم صهیونیستی اعلام کرد یافته‌‌های میدانی نشان می‌دهد پدافند هوایی سوریه عامل اصلی سقوط هواپیمای روسی است، اما وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه مقصر اصلی سرنگونی هواپیما را جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد و چند روز پس از این حادثه، روسیه به بهانه رزمایش تمام مسیرهای دریایی، هوایی و زمینی سوریه را به روی اسرائیل بست. مقامات اسرائیلی این اقدام روسیه را نگران‌کننده و نشانه کشداربودن این قضیه می‌دانند.

بیشتر بخوانید: مسکو باید جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه را سرنگون کند

هفدهم سپتامبر (26 شهریور) در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به استان لاذقیه سوریه، یک فروند هواپیمای شناسایی ایلیوشین ایل-۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود، سرنگون شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند.

به نوشته «هاآرتص»، گرچه لحن ولادمیر پوتین پس از این حادثه تهاجمی نبود، مقامات نظامی اسرائیل باور دارند که پوتین پس از این حادثه قواعد و قوانین جدیدی در سوریه اعمال خواهد کرد و کنترل خود را در منطقه بیشتر می‌کند.