به گزارش پارس نیوز، 

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه ضمن رد نقش این رژیم در سقوط هواپیمای نظامی روسی در سوریه، گفت تل‌آویو عملیات خود را علیه آنچه حضور نظامی ایران  در سوریه خوانده، متوقف نخواهد کرد.

او در مصاحبه با شبکه «کان» اسرائیل، با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان گفت: اجازه نخواهیم داد سوریه به یک پایگاه پیشرفته ایرانی علیه اسرائیل تبدیل شود. ما تلاش خواهیم کرد و برای این منظور، تمامی وسائل و امکانات را در اختیار خواهیم داشت.

لیبرمن در ادامه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به راهکارهای ارتباطی که سه سال پیش با ارتش روسیه در سوریه به منظور جلوگیری از هرگونه تصادف و برخورد ایجاد کرده بود، تکیه خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد اسرائیلی ها مقصر بودن خود در خصوص سقوط هواپیمای ایلوشین-20 را نمی پذیرند و اظهارات مسکو را درباره اینکه جنگنده های اف-16 اسرائیل از هواپیمای ایلوشین-20 به عنوان پوشش استفاده کرده است،  رد می کنند.

شایان ذکر است، وزارت دفاع روسیه امروز، یکشنبه اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل مسئول کامل سقوط هواپیمای ایلوشین-20 است که روز سه شنبه بوسیله پدافند زمینی سوریه ساقط شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسرائیل «توافق های جلوگیری از حادثه در سوریه» را نقض کرده است. اسرائیل تنها یک دقیقه پس از آغاز حمله هوایی، آن را به طرف روس اعلام کرد و خلبانهای جنگنده های اف-16 اسرائیل پشت هواپیمای ایلوشین-20 پنهان شدند و همین مسأله سبب شد هواپیمای روسیه هدف پدافند هوایی سوریه قرار گیرد و 15 نفر سرباز روس که در آن هواپیما حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.