به گزارش پارس نیوز، 

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که فردا گزارش دقیق و لحظه به لحظه‌ای از رویداد‌های منجر به سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-۲۰» روسیه که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» سوریه سقوط کرد را منتشر خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «گاهشمار لحظه به لحظه اتفاقاتی که منجر به سرنگونی هواپیمای «Il-۲۰» روسیه در سوریه شده است، فردا یکشنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهرماه) منتشر خواهد شد».

این بیانیه می‌افزاید: «این گاهشمار لحظه به لحظه از این تراژدی با ارائه شواهد هدفمند از رادار‌های سامانه نمایشگر اطلاعات درباره اوضاع سوریه که از اقدامات نیروی هوایی اسرائیل در منطقه محل حادثه در روز ۱۷ سپتامبر به ثبت رسیده، همراه خواهد بود».

دوشنبه شب گذشته بود که یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشین ۲۰» متعلق به نیروی هوایی روسیه، در حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها گفتند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبار‌های ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه یک روز پس از این حادثه اعلام کرد که این کار «در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نیرو‌های اسرائیل» رخ داده و، چون روس‌ها تنها یک دقیقه پیش از حمله به ارتش سوریه، از تصمیم صهیونیست‌ها مطلع شده‌اند، وقت کافی برای دور ماندن از میدان درگیری نداشته‌اند، در نتیجه مسکو این حق را دارد تا این اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفتگو کرد، اما مسکو پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شده است.