به گزارش پارس نیوز، 

وزیر امور خارجه انگلیس، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا را متهم کرد با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود به ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس و ملت این کشور توهین کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه بی بی سی تاکید کرد: "ما باید در گفتگو لحنی شایسته داشته باشیم. توهین کردن به نخست وزیر و مردم انگلیس در شبکه‌های اجتماعی، روشی نیست که بتوانیم بر وضعیت دشوار کنونی فائق آییم و مشکلات را حل کنیم."

این اظهارنظر انتقاد آمیز وزیر امور خارجه انگلیس از رئیس شورای اروپا در پی نشست سران اروپا در سالزبورگ اتریش منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست سران بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا طرح ترزا می‌ را در خصوص آینده روابط تجاری لندن و بروکسل رد کردند. پس از این مخالفت بود که نخست وزیر محافظه کار انگلیس سران اتحادیه اروپا را ملزم کرد برای طرح وی در خصوص  خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) که در نشست غیررسمی سران اروپا در سالزبورگ اتریش مورد تایید آن‌ها قرار نگرفت، طرحی جایگزین ارائه کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز با تاکید بر این که مخالفت‌های سران اروپا با پیشنهاد‌ها و مواضع انگلیس در قضیه برکسیت، لندن را وادار به تسلیم نخواهد کرد هشدار داد سران اتحادیه اروپا باید در مسئله برکسیت از پرتگاه فاصله بگیرند.