به گزارش پارس نیوز، 

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که در سفری رسمی عازم پاریس شده است، در مصاحبه با کانال اینترنشنال رادیو فرانسه، گفت: تحقق برگزیت بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا، فقط به نفع ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تمام خواهد شد.

وی در توضیح ادعای خود افزود: پوتین خواستار تفرقه غرب است و به همین دلیل، حفظ رابطه دیپلماتیک، دفاعی و تجاری نزدیک با بروکسل برای بریتانیای پسابرگزیت ضروری است.

هانت تاکید کرد: صادقانه بگویم، چنانچه سرانجام کار به عدم مذاکره ختم شود، تنها کسی که حظ می‌کند پوتین است. عدم حصول توافق آخرین گزینه‌ای است که انتخاب می‌کنیم.

گفتنی است انگلیس تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ باید از اتحادیه اروپا خارج شود حال آنکه هنوز رابطه تجاری لندن-بروکسل در دوره پسابرگزیت مبهم است.

عدم موافقت اتحادیه اروپا با طرح گمرکی لندن و اختلاف اعضای حزب حاکم محافظه‌کار برای حمایت از تصمیمات دولت انگلیس، این نگرانی را به وجود آورده که مبادا لندن بدون حصول توافق با بروکسل، مجبور به ترک اتحادیه شود.

از سوی دیگر، زمزمه‌هایی مبنی بر بی‌ثباتی سیاسی که منجر به برکناری ترزا می‌نخست وزیر انگلیس و برگزاری انتخابات زودهنگام می‌شود نیز به گوش می‌رسد.

دراین‌میان، نیمی از مردم بریتانیا نیز خواستار برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت برگزیت هستند.