به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد وزارت خارجه روسیه را به توقف فوری اقدامات غیرقانونی در سوئیس علیه نهادهای این کشور ترغیب کرده و اعلام کرده بررسی درخواست‌ استوارنامه‌های سفرای روسیه سخت‌تر از قبل شده است.

در 16 سپتامبر روزنامه سوئیسی Tages-Anzeiger مقاله‌ای منتشر کرد که در آن ادعا شده بود از هر چهار دیپلمات روسیه در سوئیس یک نفر جاسوس اطلاعاتی است. این روزنامه همچنین اعلام کرد نماینده دایم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو به طور جدی درگیر اقدامات جاسوسی بوده است.

این ادعاها در حالی مطرح شد که هیچ مدرکی در اثبات آن‌ها ارائه نشد. سفارت روسیه گزارش رسانه‌ای سوئیس را بی اساس خواند و آن را محکوم کرد. سفارت روسیه در سوئیس اعلام کرد این ادعا روزنامه سوئیسی فاقد هر گونه مدرک است.

دو روزنامه دولتی سوئیسی اخیراً از گزارش نهادهای امنیتی این کشور به دولت درباره جاسوسی دیپلمات‌های روس در سوئیس خبر دادند. این دو روزنامه سوئیسی با ادعای اینکه تاکنون «سرویس اطلاعاتی فدرال» شماری از دیپلمات‌های جاسوس روس را شناسایی کرده افزود تمرکز اصلی جاسوسهای روس در شهر ژنو است، جایی که محل اقامت هیئت دائم روسیه در مقابل دفتر سازمان ملل قرار دارد.