به گزارش پارس نیوز، 

یک مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا که از دو ماه پیش سر کار آمده، به صورت بی‌سرو صدا در حال انجام بررسی‌هایی برای تعیین میزان وفاداری دیپلمات‌های کهنه‌کار و کارکنان نهاد‌های بین‌المللی به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور است.

حدود ۱۲ مقام فعلی و قبلی آمریکایی به فارن‌پالیسی گفته‌اند فردی به نام «ماری استال» در دو ماه گذشته مأمور بررسی میزان وفاداری به ترامپ و برنامه‌های سیاسی او شده است.

طبق این گزارش، «استال» برای وارسی اختلاف‌های ایدئولوژیکی کارکنان وزارت خارجه آمریکا با ترامپ صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است.

وی همچنی نام مقام‌های دولتی را جستجو کرده تا ببیند آیا آن‌ها سیاست‌های دوران «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مورد تأیید قرار داده‌اند یا خیر. به نوشته فارن‌پالیسی «استال» صرف تأیید این سیاست‌ها بر اساس وظایف سلسسله مراتب سازمانی را به منزله حمایت از سیاست‌های دولت قبل در نظر می‌گیرد.

تحقیقاتی هم درباره آمریکایی‌هایی که به استخدام سازمان‌های بین‌المللی مانند «سازمان جهانی بهداشت» یا «سازمان ملل» درآمده‌اند انجام شده است. از همکاران این افراد سئوالاتی درباره زمان استخدام نفرات هدف و اینکه استخدام آن‌ها توسط چه کسی صورت گرفته، پرسیده شده است.

«استال» ماه آوریل به عنوان مشاور ارشد در «اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه آمریکا» منصوب شد.

منابع مورد استناد فارن‌پالیسی می‌گویند تحقیقات «استال» که به شکل کاملاً محرمانه انجام می‌شود به حدی ناراحت‌کننده بوده که دست‌کم سه مقام ارشد در اداره یاد شده قصد دارند از سمتشان استعفا کنند.